O ρόλος του πολίτη στη συντήρηση του οδικού δικτύου

κδκ 1544

Αν λοιπόν μιλήσουμε με όρους χιλιομετρικών αποστάσεων το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας περιφέρειας Αττικής ισοδυναμεί με την οδική χιλιομετρική απόσταση της Αθήνας με το Μόναχο της Γερμανίας.

Η διαφορά όμως είναι ότι οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής, αποτελούν δρόμους εντός κατοικημένης περιοχής με πολύ περισσότερες απαιτήσεις στη διαχείριση της κυκλοφορίας και στις διαδικασίες συντήρησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν 2185 κόμβοι και περίπου 36.252 φωτεινοι σηματοδότες, διαβάσεις πεζών, φωτισμός , πινακίδες σήμανσης, νησίδες πρασίνου κ.τ.λ.

Επιπρόσθετα οι δρόμοι της Αττικής στο πλαίσιο του μητροπολιτικού τους ρόλου, καταγράφουν καθημερινά χιλιάδες διελεύσεις, με αιχμή του δόρατος την λ. Κηφισού που εξυπηρετεί καθημερινά σχεδόν 150.000 οχήματα σύμφωνα πάντα της μετρήσεις του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής. Αν συνυπολογίσουμε και τις υπόλοιπες κεντρικές λεωφόρους, (Ποσειδώνος, Αλεξάνδρας, Βουλιαγμένης κ.τ.λ. )διαπιστώνουμε πως σχεδόν όλοι οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες της Αττικής, χρησιμοποιούν το  οδικό δίκτυο.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πόσο σημαντικός είναι  ο εποπτικός ρόλος του χρήστη του οδικού δικτύου και πόσο πολύτιμη είναι η  συνεισφορά του  στην αμεσότητα της πληροφόρησης και στην ενίσχυση του έργου εποπτείας και συντήρησης του πρωτεύοντος αστικού οδικού δικτύου.

Υπό αυτή την έννοια  ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης ενεργοποίησε τον τετραψήφιο τηλεφωνικό  αριθμό 1544.Το νέο χρηστικό και επικοινωνιακό εργαλείο που τέθηκε ήδη σε δοκιμαστική εφαρμογή, ενώ  στις 15 Απριλίου,  πρόκειται να ενεργοποιηθεί  η ολοκληρωμένη λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού για το οδικό δίκτυο. Μέσω του 1544 οι χρήστες του οδικού δικτύου μπορούν να επικοινωνούν κατευθείαν με το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας για ζητήματα που αφορούν την διαχείριση της κυκλοφορίας, την οδική ασφάλεια, το οδόστρωμα, τη σήμανση κ.τ.λ.
Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει αμεσότητα στη διαχείριση των αιτημάτων και  στις ενέργειες των υπηρεσιών.

Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι ,πως θα μπορέσει ο χρήστης να γνωρίζει το φορέα αρμοδιότητας; πως θα διαπιστώσει αν πρέπει να απευθυνθεί στην Περιφέρεια Αττικής ή στο Δήμο; Ας ξεκινήσουμε από τα φανάρια, όλοι οι φωτεινοί σηματοδότες του λεκανοπεδίου της Αττικής  ανήκουν  στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας, οι κεντρικές οδικές αρτηρίες επίσης στην Περιφέρεια ενώ για τους μικρότερους δρόμους και τα πεζοδρόμια που βρίσκονται μέσα στις γειτονιές μας, αρμόδιος φορέας είναι ο Δήμος. Σε κάθε περίπτωση το τηλεφωνικό κέντρο του 1544 θα καταγράφει το αίτημα του χρήστη για διεκπεραίωση και σε περίπτωση που η αρμοδιότητας άλλου φορέα θα διαβιβάζει  αρμοδίως το αίτημα για περαιτέρω ενέργειες.

Comments are disabled.