Οι συχνές βροχοπτώσεις την καλοκαιρινή περίοδο προκαλούν αρκετά τροχαία ατυχήματα και αρκετά σοβαρά προβλήματα τα οποία μπορεί να ελαχιστοποιήσει και να αποφύγει ο οδηγός, αρκεί να τηρεί τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Ασφάλειας.

Γιατί όμως;  Τι πρέπει να προσέξουμε;

Παίζουν ρόλο τα φθαρμένα ελαστικά του οχήματος μας;

Η βροχόπτωση μετά από μια μεγάλη περίοδο ξηρασίας δημιουργεί ένα στρώμα «γκλίτσας» που είναι ιδιαίτερα ολισθηρό όταν αρχίζει η βροχή.
Γι΄ αυτό η καλή κατάσταση των ελαστικών βοηθάει αποτελεσματικά στην πρόσφυση για την αποφυγή δυσάρεστων συνεπειών.
Έχει επικρατήσει η άποψη ότι πρέπει να αλλάζουμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας μας το φθινόπωρο. Μεγαλύτερη όμως είναι η ανάγκη τα ελαστικά μας να είναι σε καλή κατάσταση τους θερινούς μήνες που δεν βρέχει τόσο συχνά.

Τα ελαστικά του οχήματος φθείρονται τόσο από την χρήση, δηλαδή τα χιλιόμετρα που διανύουμε όσο και από το χρόνο.

Πώς μπορούμε να καταλάβουμε ότι τα λάστιχα μας έχουν φθαρθεί & πρέπει να τα αλλάξουμε;

Μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτή από την εξωτερική εικόνα του ελαστικού.
1. Αρχίζουν και σβήνουν οι αυλακώσεις και σχηματίζουν αλλοίωση στο πέλμα του ελαστικού.
2. Για τη φθορά μέσα στο χρόνο χρειάζεται να διαβάσουμε την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού η οποία αναγράφεται επάνω στο ελαστικό με τον εξής τρόπο:

– π.χ. DOT 3819( Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο ελαστικό κατασκευάστηκε την 38η εβδομάδα του 2019 Οπότε είναι μαλακό και έχει ακόμη καλή πρόσφυση).
– π.χ. DOT 1016 (Τότε σημαίνει ότι έχουν περάσει την πενταετία και έχουν σκληρύνει αρκετά οπότε παρουσιάζουν έντονο φαινόμενο ολίσθησης ειδικά στο βρεγμένο οδόστρωμα).

Πέραν όμως των ελαστικών σημαντικό ρόλο παίζει ο τρόπος οδήγησης στην βροχή. Την ώρα της βροχόπτωσης οι δρόμοι είναι πιο επικίνδυνοι γι’ αυτό και η συμπεριφορά του οδηγού πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική για την ασφάλεια την δική του όσο και για τους χρήστες του οδικού δικτύου. Από τις πρώτες ψιχάλες η ομαλή επιβράδυνση των οχημάτων τους και η απόσταση μεταξύ του προπορευόμενο οχήματος θα πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη σχεδόν η διπλή. Καθώς και η προσαρμογή της ταχύτητας του πρέπει να μειωθεί κατά 50%.

Τέλος, μεγάλη δυσκολία στην έντονη βροχόπτωση είναι η ορατότητα, η οποία περιορίζεται σημαντικά από τα βρεγμένα τζάμια που συχνά θολώνουν.

Για τη βελτίωση της ορατότητας θα πρέπει να ενεργοποιηθεί :
1) Το σύστημα κλιματισμού του οχήματος για τα μπροστινό τζάμι
2) Οι ηλεκτρικές αντίστασης για το πίσω ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να βρίσκονται σε καλή κατάσταση τα λαστιχάκια (μάκτρα) των υαλοκαθαριστήρων.

Σαν καθημερινός χρήστης του οδικού δικτύου αλλά και ως Σύμβουλος της Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής τονίζω συχνά ότι σημαντικό ρόλο έχει η ατομική συνείδηση, η υπευθυνότητα, η ολοκληρωμένη εκπαίδευση αλλά και η παιδεία των χρηστών του οδικού δικτύου.

Ιδιαίτερα η παιδεία που αποτελεί το θεμέλιο λίθο για την αρμονική συνύπαρξη σε όλο το οδικό δίκτυο.

Comments are disabled.