Πώς συντηρούμε το αυτοκίνητό μας το χειμώνα;

συντήρηση αυτοκινήτου

Μεγάλη βαρύτητα έχει η κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου καθώς στην Ελλάδα τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν φορούν χειμερινά ελαστικά η ελαστικά χιονιού, επομένως θα πρέπει η κατάσταση τους να μην παρουσιάζει φθορές και να μην έχει εξαντληθεί ο χρόνος ζωής των ελαστικών.

Υπενθυμίζουμε ότι επάνω στα λάστιχα αναγράφεται η ημερομηνία κατασκευής τους με τον εξής τρόπο: (π.χ DOT 1018) Που σημαίνει ότι το ελαστικό έχει κατασκευαστεί την 10η εβδομάδα του 2018 δηλαδή κοντεύει να συμπληρώσει τέσσερα χρόνια ζωής, οπότε καλό θα ήταν να αντικατασταθεί.

Ασφαλώς ελέγχουμε τουλάχιστον μία φορά το μήνα την πίεση των ελαστικών,  η οποία θα πρέπει να είναι πάντοτε αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.

Ελέγχουμε τακτικά τα μάκτρα των    υαλοκαθαριστήρων Φροντίζουμε να είναι πάντοτε σε καλή κατάσταση για να μπορούν να καθαρίζουν αποτελεσματικά, το μπροστινό αλλά και το πίσω τζάμι του αυτοκινήτου.

Ελέγχουμε την μπαταρία του αυτοκινήτου σε κατάλληλο συνεργείο – ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων και την αντικαθιστούμε αν είναι απαραίτητο.

Τσεκάρουμε την λειτουργία του συστήματος ξε θαμπώματος τον εμπρόσθιο τζαμιών, δηλαδή του ανεμιστήρα αλλά και τις αντιστάσεις θερμότητας που έχει το πίσω τζάμι.

Ιδιαίτερη προσοχή στο αντιπηκτικό υγρό του ψυγείου του αυτοκινήτου, καθώς παρατηρείται πολύ συχνά το φαινόμενο ραγίσματος του κινητήρα,  σε οχήματα που ο οδηγός έχει συμπληρώσει στο ψυγείο νερό και όχι παραφλού.

Στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου θα πρέπει να υπάρχουν πάντοτε οι Αντιολισθητικές αλυσίδες, φακός, γάντια και φυσικά οδηγός να έχει εξασκηθεί στην τοποθέτηση των αλυσίδων.

Μια καλή τακτική είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι πάντοτε γεμάτο.

Όσον αφορά  το αλάτι που πέφτει στους δρόμους την χειμερινή, δυστυχώς αυτό  κολλάει στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου και στους θόλους  καθώς και στα συστήματα ανάρτησης  και διεύθυνσης και μπορεί να προκαλέσει διάβρωση.

Τα περισσότερα μέρη και εξαρτήματα των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου του αμαξώματος, της ανάρτησης και πολλά άλλα, είναι κατασκευασμένα από ατσάλι. Το ατσάλι είναι ένα κράμα σιδήρου με άνθρακα, και όταν ο σίδηρος έρχεται σε επαφή με νερό και οξυγόνο, δημιουργείται μια χημική αντίδραση που είναι γνωστή ως σκουριά (οξείδωση σιδήρου).

Το αλάτι από την άλλη, επιταχύνει τη διαδικασία δημιουργίας σκουριάς σε γυμνά μέταλλα, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι ο συνδυασμός των δύο είναι “θανατηφόρος” για το αυτοκίνητο.

Η σκουριά εμφανίζεται πρώτα στους μεταλλικούς μεντεσέδες και τα εξαρτήματα της ανάρτησης στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Συνήθως, το χρώμα σε ένα αυτοκίνητο θα προστατεύσει το αμάξωμα περιμετρικά. Ωστόσο, εάν το χρώμα είναι ταλαιπωρημένο για οποιονδήποτε λόγο, είναι ένα πιθανό να αποτελέσει σημείο εκκίνησης για τη δημιουργίας σκουριάς. Τα χαμηλότερα τμήματα του αυτοκινήτου σας είναι πιο πιθανό να “προσβληθούν” από σκουριά, καθώς είναι ευάλωτα σε διάφορα πετραδιάκια πετάγονται κατά την οδήγηση.

Πως μπορούμε όμως να αποφύγουμε την διάβρωση;

  • Με συχνό σχολαστικό πλύσιμο του αυτοκινήτου και από κάτω. Το πλύσιμο δεν καθαρίζει μόνο βρωμιές, αλλά διώχνει και το αλάτι των δρόμων. Προσπαθήστε να καθαρίσετε καλά την περιοχή του πατώματος, τους θόλους και φυσικά τα μαρσπιέ.
  • Με κέρωμα του αυτοκινήτου η επικάλυψη με κεραμική επίστρωση. Η χρήση ειδικών προστατευτικών και κεριού το φθινόπωρο θα βοηθήσει να δημιουργηθεί το απαραίτητο προστατευτικό φιλμ στο αμάξωμα του αυτοκίνητου.

Σε κάθε περίπτωση κατά τη διάρκεια της χιονόπτωσης ή του παγετού δεν ακολουθούμε τα μηχανήματα αποχιονισμού (αλατιέρες) σε μικρή απόσταση.

 

Comments are disabled.