Τι προκαλεί την συμφόρηση στον Κηφισό;

κηφισός συμφόρηση

Η Λεωφόρος Κηφισού είναι ο κεντρικός οδικός άξονας της Αττικής , ο οποίος έχει κατασκευαστεί επί του ποταμού Κηφισού. Με μήκος 14 χλμ, η λ. Κηφισού ξεκινά από την περιοχή της Κηφισιάς και διατρέχει πλήθος δήμων και συνοικιών της Αττικής, καταλήγοντας στον Φαληρικό όρμο, όπου και συνδέεται με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος. Ουσιαστικά, ενώνει κατακόρυφα τον Βόρειο Τομέα Αθηνών με τον Πειραιά. Αποτελεί τμήμα  της Διεθνούς οδικής αρτηρίας (Ε75). Η λεωφόρος είναι σε όλο το μήκος της αυτοκινητόδρομος τριών λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ διαθέτει παράδρομους, γέφυρες και πλήθος εξόδων, εξυπηρετώντας τις πολυάριθμες επιχειρήσεις που εδρεύουν κατά μήκος της.
Στις ώρες αιχμής οι διέλευσης των οχημάτων μπορεί να φτάσουν και  τις 16.000 οχήματα ανά ώρα και στις δύο κατευθύνσεις.
Καθημερινά η λ. Κηφισού εξυπηρετεί πάνω από 130.000 οχήματα καθημερινά, ενώ συνδέεται με άλλους κύριους οδικούς άξονες, όπως την Αττική Οδό, την Ιερά Οδό, τη Λ. Αθηνών, την Πέτρου Ράλλη κ.τ.λ.

Τι συμβαίνει όμως συχνά και δυσχεραίνει την ήδη επιβαρυμένη κυκλοφορία;

Τις ώρες αιχμής ο αριθμός των οχημάτων συχνά Ξεπερνάει την κυκλοφοριακή ικανότητα του δρόμου η οποία είναι σχεδόν 2.000 οχήματα την ώρα ανά λωρίδα κυκλοφορίας και αυτό δημιουργεί σημαντικές αυξήσεις στους χρόνους διαδρομής. Ταυτόχρονα παρατηρούνται συχνά ατυχήματα με μικρές υλικές ζημιές αλλά και σοβαρά ατυχήματα, καθώς και αρκετά οχήματα που ακινητοποιούνται από μηχανική βλάβη.
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις μπορεί να διαρκέσουν και δύο ώρες μέχρι την οριστική αποκατάσταση της κυκλοφορίας.
Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο ακόμη και σε συγκρούσεις με πολύ μικρές υλικές ζημιές, οι οδηγοί να αλλάζουν στοιχεία η να περιμένουν την φροντίδα ατυχήματος, πάνω στον αυτοκινητόδρομο με αποτέλεσμα να δημιουργούν τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα και ταυτόχρονα να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους.
Το Κέντρο Διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής παρατηρεί διαρκώς την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο και σε περίπτωση συμβάντος, ενημερώνει έγκαιρα τους οδηγούς, μέσω των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων που αντικαταστάθηκαν πρόσφατα από την περιφέρεια Αττικής.
Σε κάθε περίπτωση όμως οι χρήστες του οδικού δικτύου θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, στην συμπεριφορά τους σε ατύχημα, έτσι ώστε να μη δημιουργηθούν περαιτέρω προβλήματα. Η πρώτη και βασική ενέργεια πρέπει να είναι η ενεργοποίηση των φώτων έκτακτης ανάγκης (alarm) και η τοποθέτηση του προειδοποιητικού τρίγωνο τουλάχιστον 100 m πίσω από το όχημα και οπωσδήποτε να απομακρυνθούν όλοι επιβάτες από το οδόστρωμα.
Να ειδοποιηθεί αμέσως η Ελληνική Αστυνομία και το ΕΚΑΒ αν υπάρχει τραυματισμός.
Αν τα οχήματα είναι σε θέση να κινηθούν , θα πρέπει να απομακρυνθούν το συντομότερο δυνατό από τον αυτοκινητόδρομο.
Μία ακόμη αιτία που δημιουργεί σημαντικές καθυστερήσεις είναι η στένωση του δρόμου στο ύψος της Νέας Χαλκηδόνας στην γέφυρα Βρυούλων και αρκετά ακόμη προβληματικά σημεία που υπάρχουν στον αυτοκινητόδρομο απο την κατασκευή του.
Σημαντικές όμως κυκλοφοριακές επιπτώσεις έχει και η κυκλοφορία – κατάχρηση της Λ.Ε.Α. κάτι το οποίο δεν αποτελεί απλά μία παράνομη και την αντικοινωνική ενέργεια, αλλά παράλληλα δυσκολεύει σημαντικά την κίνηση των οχημάτων καθώς η οδηγοί που μπαίνουν καταχρηστικά στην Λ.Ε.Α. για να κερδίσουν λίγα μέτρα, θα πρέπει στη συνέχεια να επανέλθουν στην κανονική λωρίδα κυκλοφορίας, καθώς ο Κηφισός δεν διαθέτει λωρίδα έκτακτης ανάγκης σε όλο του το μήκος. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα παρατηρείται στην κατεύθυνση προς Πειραιά, στην έξοδο της Αχαρνών , όπου αρκετοί  οδηγοί κινούνται στην ράμπα εξόδου και στη συνέχεια προσπαθούν και πάλι να εισέλθουν στον αυτοκινητόδρομο.
Χρειάζεται μεγάλη προσοχή κατά την οδήγηση καθώς παρατηρείται συχνά το φαινόμενο, της απόσπασης της προσοχής των οδηγών λόγω της χρήσης  κινητού τηλεφώνου, κάτι που ευνοείται από την μεγάλη αναμονή κατά τις ώρες της συμφόρησης. Ο αυτοκινητόδρομος παρουσιάζει συχνά αυξομειώσεις στην κυκλοφορία και δεν έχει την καλύτερη δυνατή χάραξη, καθώς έχει κατασκευαστεί  πάνω από τον ποταμό,  ενώ παρουσιάζει αρκετές επικινδυνότητες όπως π.χ. την έξοδο της λ. Αθηνών στο ρεύμα προς Πειραιά.
Ο αυτοκινητόδρομος του Κηφισού δεν είχε συντηρηθεί σχεδόν καθόλου από τότε που  κατασκευάστηκε. Οι πρώτες ενέργειες συντήρησης ξεκίνησαν πριν απο 18 μήνες απο την Περιφέρεια Αττικής, η οποία διαθέτει ολοκληρωμένο σχέδιο βελτίωσης των συνθηκών κυκλοφορίας, όπως έχει αναφέρει ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης και ήδη έχουν γίνει σημαντικές ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.

Comments are disabled.