«Τρώει την βενζίνη» η αναζήτηση θέσης στάθμευσης στην Αθήνα


Ο δημόσιος χώρος είναι ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό αγαθό και είναι μονίμως κατειλημμένος από σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Το αποτέλεσμα είναι ειδικά σε προβληματικές περιοχές της Αθήνας όπως η Κυψέλη, το Παγκράτι , ο Βύρωνας, η Νέα Σμύρνη ο Πειραιάς και το Κολωνάκι,  η θέση στάθμευσης να είναι τόσο πολύτιμη όσο το νερό στην έρημο.
Αυτό σημαίνει ότι οδηγός κατά τη διάρκεια αναζήτησης ελεύθερου χώρου για να σταθμεύσει  το όχημα του, μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο, ακόμη κι απ αυτόν της διαδρομής του, επομένως το όχημα θα καταναλώσει  μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου κατά την διαδικασία αναζήτησης θέσης στάθμευσης.
Στις μέρες μας, με τις συνεχόμενες αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το κόστος της επιπλέον ποσότητας καυσίμου.
Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί το ζήτημα;
Από την πλευρά των οδηγών θα πρέπει να εξεταστεί η  αναζήτηση σημείων στην περιοχή τους που να υπάρχουν αυξημένες  πιθανότητες να βρεθεί θέση  στάθμευσης ή να συγκρίνουν το κόστος του επιπλέον καυσίμου με την τιμή της μηνιαίας μίσθωσης θέσης στάθμευσης.
-Αυτοκίνητα που δεν χρησιμοποιούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα, καλό θα είναι να σταθμεύουν σε ιδιωτικούς χώρους ή σε περιοχές που δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα στάθμευσης.
Οι δημοτικές αρχές θα πρέπει να απομακρύνουν τα οχήματα που βρίσκονται για μεγάλη περίοδο σε ακινησία για να απελευθερώνονται νέες θέσεις στάθμευσης.
Σε σχετικές ενέργειες προχωράει αυτές τις μέρες ο Δήμος Αθηναίων με την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων Ι.Χ. όπου απομάκρυνε ακόμη 85 οχήματα , ενώ συνολικά έχουν  απελευθερωθεί  τα τελευταία 2,5 χρόνια, περίπου 4250 Θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών προσφέροντας ξανά  στους δημότες 42.500 τ.μ. ζωτικού χώρου.
Αν όμως μιλήσουμε με όρους σχεδιασμού  αστικών υποδομών θα πρέπει να δημιουργηθούν στις γειτονιές της Αθήνας χώροι στάθμευσης που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων αλλά και των επισκεπτών της περιοχής. Παράλληλα ειδικά για το κέντρο της Αθήνας, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας χώρος στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων για να διευκολύνει την κυκλοφορία αλλά και τις μετακινήσεις των επισκεπτών.
Για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να δοθούν ισχυρά φορολογικά κίνητρα τόσο στην φάση της κατασκευής όσο και στην φάση της λειτουργίας ώστε να κατασκευαστούν οι χώροι στάθμευσης σε υπάρχοντα οικόπεδα ή σε πολυκατοικίες που θα κατεδαφιστούν οι υφιστάμενοι  υπόγειοι και ισόγειοι χώροι.
Η εφαρμογή μιας τέτοιας πολιτικής θα είχε πολλαπλά οφέλη στην διαχείριση της κυκλοφορίας και την εξοικονόμηση ενέργειας.
-Θα διευκολύνει σημαντικά τους χρήστες του οδικού δικτύου στις καθημερινές τους μετακινήσεις.
-Θα οδηγήσει  στην διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και στη δημιουργία ποδηλατόδρομων.
-Θα μειώσει  την παραβατικότητα και την αντικοινωνική συμπεριφορά καθώς όλο και λιγότεροι θα στάθμευαν σε ράμπες ΑμεΑ ή σε  διαβάσεις πεζών.
-Θα επιταχύνει σημαντικά την ταχύτητα κυκλοφορίας στους δρόμους με αποτέλεσμα όλο και περισσότερος κόσμος να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
-Θα μειώσει  σημαντικά το χρόνο που χάνεται στην αναζήτηση θέσης στάθμευσης και στην κυκλοφοριακή συμφόρηση που προκαλείται στους δρόμους.
-Θα καθιστούσε ασφαλέστερη και ταχύτερη την μετακίνηση των πεζών και ιδίως των ατόμων με κινητικά προβλήματα.
Η παραπάνω ενέργειες θα ιεραρχούσαν ξεκάθαρα τις προτεραιότητες μιας πολιτισμένης κοινωνίας με περιβαντολλογική ευαισθησία στην κυκλοφοριακή πολιτική μιας πόλης. Ταυτόχρονα θα διευκολύνει σημαντικά την ασφαλή μετακίνηση των πεζών, την καλύτερη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς και την αρμονική συνύπαρξη. Επιπλέον θα βελτιώσει σημαντικά την λειτουργικότητα της Αθήνας και θα ενισχύσει την ελκυστικότητα της πρωτεύουσας , τόσο ως τουριστικό προορισμό όσο και ως έδρα επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Comments are disabled.